یکشنبه ۱ بهمن ۱۳۸۵ - ۰۹:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: اولین انتخابات پارلمانی صربستان روز یکشنبه 21 ژانویه (اول بهمن) پس از جدایی مونته نگرو از این کشور برگزار می‌شود.

به گزارش بی.بی .سی،صندوق‌های رای گیری در صربستان از ساعت 6 صبح باز می‌شوند بدین ترتیب بیش از 6.5 میلیون واجد شرایط در این کشور برای انتخابات پارلمانی پای صندوق‌های رای خواهند رفت تا 250 نماینده پارلمان این کشور را انتخاب کنند.

در این ناتخابات 20 حزب سیاسی حضور دارند. انتظار می‌رود رقابت اصلی میان سه حزب اصلی صربستان ،حزب دموکرات که ریاست آن را بوریس تادیک طرفدار سیاست‌های اتحادیه اروپا به عهده دارد،حزب محافظه کار دموکراتیک صربستان به ریاست نخست وزیر وژیسلاو کاستونیکا و ملی گرایان واببسته به وژیسلاو سسلج، از مظنونین به ارتکاب جنایات جنگی،در بگیرد.

براساس نظر سنجی‌ها هیچ یک از احزاب در پارلمان حائز اکثریت نخواهد شد و انتظار می‌رود رییس جمهور و نخست وزیر با یکدیگر ائتلاف تشکیل دهند.

در مبارزه انتخاباتى میان احزاب و جناحهاى مختلف چند موضوع از اهمیتى خاص برخوردار بود، از جمله کم و کیف مناسبات آتى صربستان با سازمان ناتو و اتحادیه اروپا و همچنین آینده کوزوو و مسئله استقلال این منطقه. صربها، کووزو را بخشى از خاک خود می‌دانند، در حالیکه اکثریت آلبانیایى ساکن این منطقه، در تلاش دستیابى به استقلال هستند. از سال ۱۹۹۹ به بعد، این منطقه تحت نظارت بین‌المللى قرار دارد.

کد خبر 13862

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز